Wonen is leven
 
 
Meer oog voor u – bijvoorbeeld bij reparatieonderhoud

Bij Vidomes zijn we de afgelopen jaren druk geweest om onze financiën en organisatie weer op orde te krijgen. Daarin zijn we zeker geslaagd, maar tegelijkertijd zijn we het contact met u als huurder een klein beetje uit het oog verloren. Natuurlijk zijn er onze medewerkers bij u in de buurt – en daar bent u ook tevreden over, zo blijkt uit onderzoek. Maar met bijvoorbeeld de sluiting van onze wijkkantoren zijn we toch wat meer op afstand komen te staan.
 
Betrouwbaar, persoonlijk, dichtbij, samen
Tijd om dat aan te pakken! Na veel gesprekken met huurders, medewerkers en onze Huurdersraad hebben we vorig jaar onze klantvisie geschreven. Dit document vertelt precies wat u van ons mag verwachten en hoe we ons werk voor u willen doen: betrouwbaar, dichtbij, persoonlijk en samen met u. Dat staat natuurlijk mooi op papier, maar belangrijker is dat we het nu ook echt zo doen.

Met jaarlijks zo’n 20.000 reparatieverzoeken pakken we straks als eerste onze reparatiedienstverlening aan. Samen met huurders en medewerkers hebben we gekeken wat u allemaal meemaakt van de eerste melding tot en met de reparatie zelf. Op basis daarvan hebben we vastgesteld wat er beter kan. Zo zijn we gekomen tot de ideale ‘klantreis’, de beste manier voor u en Vidomes om stap voor stap van probleem naar oplossing te gaan. 
 
Veranderingen in reparatieonderhoud
We willen ons werk beter en sneller doen. Zo gaan we voor de ‘first time fix’: komt een opzichter, aannemer of leverancier bij u langs, dan willen we uw probleem het liefst in één keer oplossen. Door samen met u beter te beschrijven wat er aan de hand is – we stellen u bijvoorbeeld meer vragen – weten de vakmensen precies welke spullen ze moeten meenemen. Zo kunnen we u in één keer helpen. Natuurlijk zijn er ook ingewikkelde klussen die we niet direct kunnen oplossen. Op die momenten willen we u duidelijk vertellen hoe en wanneer we u verder helpen.
 
Stap voor stap
Gaat alles nu dan in één keer anders, wanneer u een reparatieverzoek bij ons neerlegt? Nog niet. Uiteraard doen onze mensen hun uiterste best en dat waardeert u gelukkig ook. Maar het kost tijd om bijvoorbeeld onze computersystemen zo aan te passen dat Vidomes en de aannemers die wij inhuren, uw reparatieverzoek beter kunnen afstemmen. Dit laatste hebben we pas in de tweede helft van 2019 gerealiseerd. Maar dingen die we nu al kunnen doen, pakken we meteen om. De verbeteringen gaan stapje voor stapje. Ik hoop dat u, iedere keer wanneer u ons benadert, merkt dat we u nog beter van dienst zijn.

Daphne Braal
bestuurder Vidomes

@VidomesKCC
 
facebook.com/vidomes
 
06 - 13 27 59 72
www.vidomes.nl
088 – 845 66 00
 
 
 
Reageren naar aanleiding van deze nieuwsbrief? vidomesnieuwsbrief@vidomes.nl